Fordmods Logo

Matt's Polishing pics - Porsche 997 

 

Page 1 of 2 [ 18 posts ] Go to page 1, 2  Next

 
 Post subject: Matt's Polishing pics - Porsche 997
Posted: Sat Mar 07, 2009 9:51 am 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 44

Posts: 894

Joined: 7th Nov 2004

Gallery: 3 images

Ride: 98 AU1 Tickford XR6 VCT - galaxy

Location: Virginia
SA, Australia

yesterday I had the pleasure of treating a Porsche 997 with 1000 K on the clock
Just needed Menzerna PO85RD with the rotary and orbital, followed with G Techniq C1, crystalline coating which is $4000 dollars per litre (we used 25ml)

Image
http://i110.photobucket.com/albums/n106 ... G_2979.jpg[/img]
http://i110.photobucket.com/albums/n106 ... G_2973.jpg[/img]
Image

http://i110.photobucket.com/albums/n106 ... G_2978.jpg[/img]
http://i110.photobucket.com/albums/n106 ... G_2981.jpg[/img]
http://i110.photobucket.com/albums/n106 ... G_2974.jpg[/img]

 

_________________

June 9 - Sept 3 - in boise idaho USA
Sept 5 - ressurecting the AU XR Falcon and back in the car scene

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Matt's Polishing pics - Porsche 997
Posted: Sat Mar 07, 2009 11:26 am 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 28

Posts: 5889

Joined: 2nd Mar 2006

Gallery: 5 images

Ride: '14 Grand Cherokee

Location: Port Lincoln
SA, Australia

holy wow, thats an awesome looking car that! GT3 as well :shock:

front spoiler is a bit scratched up though :P lol

 

_________________

11/93 ED OPT20 GLi | Full Boat Spec

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Matt's Polishing pics - Porsche 997
Posted: Sat Mar 07, 2009 11:51 am 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 44

Posts: 894

Joined: 7th Nov 2004

Gallery: 3 images

Ride: 98 AU1 Tickford XR6 VCT - galaxy

Location: Virginia
SA, Australia

cheers mate, yes it's a very nice machine - paint was of very high quality also, most likely a Spies Hecker paint system on it

 

_________________

June 9 - Sept 3 - in boise idaho USA
Sept 5 - ressurecting the AU XR Falcon and back in the car scene

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Matt's Polishing pics - Porsche 997
Posted: Sat Mar 07, 2009 12:16 pm 
Getting Side Ways
Offline

Age: 31

Posts: 2337

Joined: 25th Apr 2008

Ride: Boxcar Love

Location: Brisbane
QLD, Australia

I think i just blew in my pants, oh wait, again.

That is the SEX

 

_________________

Commodore australia's favorite car??? What a load of s**t
Image

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Matt's Polishing pics - Porsche 997
Posted: Sat Mar 07, 2009 12:38 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 26

Posts: 741

Joined: 19th Jan 2007

Gallery: 2 images

Ride: XR8 Ute

Location: Bunbury
WA, Australia

holy s**t :shock:

thats sexy as man haha.
how much would a polish like that cost?
maybe not something as expensive as that tho haha.

because i would love to get my car all nice and polised and to get rid of my bloody water marks lol

 

_________________

XR8 UTE: Low && Loud

Holdens were never designed to turn, brake or accelerate... as long as you can slam in subwoofers and dump it on rims 60% of australias 17-25 yo population are happy

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Matt's Polishing pics - Porsche 997
Posted: Sat Mar 07, 2009 3:34 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 44

Posts: 894

Joined: 7th Nov 2004

Gallery: 3 images

Ride: 98 AU1 Tickford XR6 VCT - galaxy

Location: Virginia
SA, Australia

SIC_XH wrote:
holy s**t :shock:

thats sexy as man haha.
how much would a polish like that cost?
maybe not something as expensive as that tho haha.

because i would love to get my car all nice and polised and to get rid of my bloody water marks lol


The Menzerna finishing polish that I applied to the car is cheap but the best
$50 inc GST
Water marks are easily fixed with Glare Zero or My new product, Reflow
Molecular fusion melts water spots right out without removing any paint and melts dead paint (oxidation) and restores it to fresh paint

 

_________________

June 9 - Sept 3 - in boise idaho USA
Sept 5 - ressurecting the AU XR Falcon and back in the car scene

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Matt's Polishing pics - Porsche 997
Posted: Sat Mar 07, 2009 5:51 pm 
Getting Side Ways
Offline

Posts: 2410

Joined: 4th Sep 2006

Location: Sydney
NSW, Australia

Man if you were in Sydney id get you to polish my car for sure. Top job dude

 

_________________

Wanted Either Capri/Cortina/XY/XW/XR/XT with tough V8 stroker engine, auto, 9inch, upgraded brakes etc[/SIZE][/size][/color]

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Matt's Polishing pics - Porsche 997
Posted: Sun Mar 08, 2009 1:30 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 26

Posts: 741

Joined: 19th Jan 2007

Gallery: 2 images

Ride: XR8 Ute

Location: Bunbury
WA, Australia

Aurora 98 wrote:
SIC_XH wrote:
holy s**t :shock:

thats sexy as man haha.
how much would a polish like that cost?
maybe not something as expensive as that tho haha.

because i would love to get my car all nice and polised and to get rid of my bloody water marks lol


The Menzerna finishing polish that I applied to the car is cheap but the best
$50 inc GST
Water marks are easily fixed with Glare Zero or My new product, Reflow
Molecular fusion melts water spots right out without removing any paint and melts dead paint (oxidation) and restores it to fresh paint


that sounds like what im after,
know of anyone in perth or bunbury that would do this?

 

_________________

XR8 UTE: Low && Loud

Holdens were never designed to turn, brake or accelerate... as long as you can slam in subwoofers and dump it on rims 60% of australias 17-25 yo population are happy

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Matt's Polishing pics - Porsche 997
Posted: Tue Mar 10, 2009 9:13 am 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 44

Posts: 894

Joined: 7th Nov 2004

Gallery: 3 images

Ride: 98 AU1 Tickford XR6 VCT - galaxy

Location: Virginia
SA, Australia

yes

Sublime detailing and Auto FX WA

 

_________________

June 9 - Sept 3 - in boise idaho USA
Sept 5 - ressurecting the AU XR Falcon and back in the car scene

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Matt's Polishing pics - Porsche 997
Posted: Tue Mar 10, 2009 1:41 pm 
Stock as a Rock
Offline

Age: 27

Posts: 133

Joined: 10th Aug 2008

Ride: Falcon AUII

Location: Gold Coast
QLD, Australia

Can you recommend anyone on the gold coast?

 

_________________

....what goes here?

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Matt's Polishing pics - Porsche 997
Posted: Tue Mar 10, 2009 3:56 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 45

Posts: 1953

Joined: 1st Feb 2006

Gallery: 25 images

Ride: BA on gas. EL on gas. XF on gas.

Location: Greenacres/Adelaide
SA, Australia

Want to show good a white 928S could look next?
lol

 

_________________

Member Number 8804
Image

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Matt's Polishing pics - Porsche 997
Posted: Tue Mar 10, 2009 4:50 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 49

Posts: 468

Joined: 21st Aug 2005

Gallery: 19 images

Ride: SERIES 2 FAIRMONT GHIA

Location: perth western australia
WA, Australia

mmmm shiney...


pity the cars a piece of crap thou, could have picked a better test dummy..

 

_________________

Image

15 PSI OF BOOSTED GHIA GOODNESS!!!

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Matt's Polishing pics - Porsche 997
Posted: Tue Mar 10, 2009 5:44 pm 
Getting Side Ways
Offline

Age: 26

Posts: 2823

Joined: 26th Jul 2006

Ride: EF Fairmont II

Location: Melbourne
VIC, Australia

low ghia wrote:
mmmm shiney...


pity the cars a piece of crap thou, could have picked a better test dummy..


I hope you are joking :roll:
dont tell me you think your EF is better than it......
Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Matt's Polishing pics - Porsche 997
Posted: Tue Mar 10, 2009 8:35 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 49

Posts: 468

Joined: 21st Aug 2005

Gallery: 19 images

Ride: SERIES 2 FAIRMONT GHIA

Location: perth western australia
WA, Australia

EFFII wrote:
low ghia wrote:
mmmm shiney...


pity the cars a piece of crap thou, could have picked a better test dummy..


I hope you are joking :roll:
dont tell me you think your EF is better than it......




no sonny im not joking and i didnt mention my ef..

not everyone likes euro s**t like them... yeah when i was 8 porsches were cool, with age comes different taste..


koennigseig= yes
lambo= yes
veyron= yes
porsche- BIG f**k NO!!


have a nice day.. :D


oh and i forgot to add... in my opinion : my ghia rocks... im more than happy

 

_________________

Image

15 PSI OF BOOSTED GHIA GOODNESS!!!

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Matt's Polishing pics - Porsche 997
Posted: Tue Mar 10, 2009 9:19 pm 
Getting Side Ways
Offline

Age: 26

Posts: 2823

Joined: 26th Jul 2006

Ride: EF Fairmont II

Location: Melbourne
VIC, Australia

low ghia wrote:
EFFII wrote:
low ghia wrote:
mmmm shiney...


pity the cars a piece of crap thou, could have picked a better test dummy..


I hope you are joking :roll:
dont tell me you think your EF is better than it......




no sonny im not joking and i didnt mention my ef..

not everyone likes euro s**t like them... yeah when i was 8 porsches were cool, with age comes different taste..


koennigseig= yes
lambo= yes
veyron= yes
porsche- BIG f**k NO!!


have a nice day.. :D


oh and i forgot to add... in my opinion : my ghia rocks... im more than happy


fe buddy :wink:
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:
Sort by  
 Page 1 of 2  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

 

 

It is currently Tue Dec 12, 2017 10:08 am All times are UTC + 11 hours

 

 

(c)2014 Total Web Solutions Australia - Australian Web Hosting and Domain Names