Fordmods Logo

EOI: V8 EB2 Fairmont Ghia 

 

Page 2 of 3 [ 31 posts ] Go to page Previous  1, 2, 3  Next

 
Posted: Sat Apr 01, 2006 1:23 am 
Site Admin
Offline
User avatar

Age: 34

Posts: 8831

Joined: 18th Dec 2002

Gallery: 6 images

Ride: AUII V8 LTD

Power: 270 rwkw

Location: Sydney
NSW, Australia

veeate wrote:
Waggin wrote:
Also possibly looking to offload:

NEW! Scat 347 Crank and Rod set $1250 - VERY CHEAP!
NEW! AFR 185CC SBF Heads $2300 (HPW Selling for >$2700)
AU 302W Short Motor $300ono

complete or bare heads ???


Heas come with valves and valve springs. I think the part number is #1492

 

_________________

WAG363: AUII LTD Supercharged 363 Dart Stroker [Supercharged 363 LTD Build]
WAGGIN: 2012 Volkswagen Passat Wagon - V6 4Motion.

Top
 Profile  
 
 
Posted: Sat Apr 01, 2006 1:25 am 
Site Admin
Offline
User avatar

Age: 34

Posts: 8831

Joined: 18th Dec 2002

Gallery: 6 images

Ride: AUII V8 LTD

Power: 270 rwkw

Location: Sydney
NSW, Australia

Southy wrote:
how much for the 302w and how many ks has it done? LPG or not? cheers


302W is $300ono as listed. I beleive it has less than 100,000km on it. I dont beleive it was run on petrol.

 

_________________

WAG363: AUII LTD Supercharged 363 Dart Stroker [Supercharged 363 LTD Build]
WAGGIN: 2012 Volkswagen Passat Wagon - V6 4Motion.

Top
 Profile  
 
 
Posted: Sat Apr 01, 2006 2:45 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Posts: 1380

Joined: 13th Dec 2004

Gallery: 1 images

Ride: BA GT

Location: Perth
WA, Australia

kermey wrote:
how many K's?


????
Top
 Profile  
 
 
Posted: Sun Apr 02, 2006 12:43 pm 
Site Admin
Offline
User avatar

Age: 34

Posts: 8831

Joined: 18th Dec 2002

Gallery: 6 images

Ride: AUII V8 LTD

Power: 270 rwkw

Location: Sydney
NSW, Australia

340k on the Vehicle, 220k on the engine.

Car was basically rebuilt in January 05 during the V8 conversion. Everything under-bonnet and in the driveline was replaced out of an EB with 220,000 on the clock.

 

_________________

WAG363: AUII LTD Supercharged 363 Dart Stroker [Supercharged 363 LTD Build]
WAGGIN: 2012 Volkswagen Passat Wagon - V6 4Motion.

Top
 Profile  
 
 
Posted: Mon Apr 10, 2006 11:13 pm 
Site Admin
Offline
User avatar

Age: 34

Posts: 8831

Joined: 18th Dec 2002

Gallery: 6 images

Ride: AUII V8 LTD

Power: 270 rwkw

Location: Sydney
NSW, Australia

Cmon Guys.. this car is looking for a home :) Hasn't been driven for the last 6 weeks, its going to waste!

 

_________________

WAG363: AUII LTD Supercharged 363 Dart Stroker [Supercharged 363 LTD Build]
WAGGIN: 2012 Volkswagen Passat Wagon - V6 4Motion.

Top
 Profile  
 
 
Posted: Mon Apr 10, 2006 11:14 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 31

Posts: 896

Joined: 3rd May 2005

Gallery: 18 images

Ride: Blueprint EB II Fairmont 5L

Location: Wanneroo
WA, Australia

sorry....i already have one :roll: :roll:
Top
 Profile  
 
 
Posted: Mon Apr 10, 2006 11:18 pm 
Getting Side Ways
Offline

Posts: 3025

Joined: 28th Oct 2005

Gallery: 13 images

Ride: BA MKII XR8

Location: Caroline Springs
VIC, Australia

Interceptor wrote:
dammit, i buy an ED Sprint cos i cant find a nice EB Ghia V8, then everyone offloads thier EB Ghia V8's


Yeah, you've gotta be disappointed in a Sprint.... :roll: :lol:

I mean, sexy looks, shedloads of grunt. Arguably the BEST EA/EB/ED Falcon money can buy....yeah, real crap...:)
Top
 Profile  
 
 
Posted: Mon Apr 10, 2006 11:20 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 31

Posts: 896

Joined: 3rd May 2005

Gallery: 18 images

Ride: Blueprint EB II Fairmont 5L

Location: Wanneroo
WA, Australia

downingj wrote:
Interceptor wrote:
dammit, i buy an ED Sprint cos i cant find a nice EB Ghia V8, then everyone offloads thier EB Ghia V8's


Yeah, you've gotta be disappointed in a Sprint.... :roll: :lol:

I mean, sexy looks, shedloads of grunt. Arguably the BEST EA/EB/ED Falcon money can buy....yeah, real crap...:)

wouldnt piss on one if it was on fire... :P j/k
Top
 Profile  
 
 
Posted: Mon Apr 10, 2006 11:55 pm 
Getting Side Ways
Offline

Age: 36

Posts: 7287

Joined: 5th Nov 2004

Gallery: 12 images

Ride: 1994 ED XR8 Sprint

Location: Somewhere in
QLD, Australia

downingj wrote:
Interceptor wrote:
dammit, i buy an ED Sprint cos i cant find a nice EB Ghia V8, then everyone offloads thier EB Ghia V8's


Yeah, you've gotta be disappointed in a Sprint.... :roll: :lol:

I mean, sexy looks, shedloads of grunt. Arguably the BEST EA/EB/ED Falcon money can buy....yeah, real crap...:)

hey, i wanted a factory black EBII/ED Ghia V8 manual with full leather trim and under 200,000km, but manual cobalt blue sprints are easier to find :-(
veeate wrote:
Interceptor wrote:
dammit, i buy an ED Sprint cos i cant find a nice EB Ghia V8, then everyone offloads thier EB Ghia V8's

give me a Sprint anyday......ill swap u interceptor...

piss off, you've only got a fairmont!

 

_________________

Banned

Top
 Profile  
 
 
Posted: Wed May 03, 2006 6:23 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 40

Posts: 1780

Joined: 31st Jan 2005

Gallery: 10 images

Ride: 07 BF mk2 E-gas wagon + eb 5.0

Power: 174 rwkw

Location: Adelaide
SA, Australia

just bumping it up so i don't have to go to page 9 every time i want to look at pics or show someone :wink:

 

_________________

eb v8: low loud and fast. just how a v8 should be. i guess the big question is, is it fast enough...

Top
 Profile  
 
 
Posted: Wed May 03, 2006 6:31 pm 
Site Admin
Offline
User avatar

Age: 34

Posts: 8831

Joined: 18th Dec 2002

Gallery: 6 images

Ride: AUII V8 LTD

Power: 270 rwkw

Location: Sydney
NSW, Australia

I'll make it a sticky if you want :)

 

_________________

WAG363: AUII LTD Supercharged 363 Dart Stroker [Supercharged 363 LTD Build]
WAGGIN: 2012 Volkswagen Passat Wagon - V6 4Motion.

Top
 Profile  
 
 
Posted: Wed May 03, 2006 6:43 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 40

Posts: 1780

Joined: 31st Jan 2005

Gallery: 10 images

Ride: 07 BF mk2 E-gas wagon + eb 5.0

Power: 174 rwkw

Location: Adelaide
SA, Australia

whatever. to bad its not manual or i'd pretty much say i'll buy it straight away. still umming and ahhing as there's a couple of options opening at the moment so don't get too excited. hows it registered? as a v8? might have trouble getting it re registerd over here if its not. not too sure. s.a. is the slackest state so shouldn't be too bad

 

_________________

eb v8: low loud and fast. just how a v8 should be. i guess the big question is, is it fast enough...

Top
 Profile  
 
 
Posted: Thu May 04, 2006 4:19 pm 
Site Admin
Offline
User avatar

Age: 34

Posts: 8831

Joined: 18th Dec 2002

Gallery: 6 images

Ride: AUII V8 LTD

Power: 270 rwkw

Location: Sydney
NSW, Australia

Yep, its registered as a 5000cc 8Cyl Sedan with the NSW RTA. Engine and Chassis numbers are up to date and correct also :)

 

_________________

WAG363: AUII LTD Supercharged 363 Dart Stroker [Supercharged 363 LTD Build]
WAGGIN: 2012 Volkswagen Passat Wagon - V6 4Motion.

Top
 Profile  
 
 
Posted: Fri May 05, 2006 12:56 am 
Technical Contributor
Offline
User avatar

Age: 33

Posts: 962

Joined: 5th Nov 2004

Gallery: 8 images

Ride: EF waggin - gli/XR/ghia

Location: Sydney
NSW, Australia

Waggin wrote:
Engine and Chassis numbers are up to date and correct also :)


Miracles do happen! hehe

 

_________________

Red goes faster, and chicks drive better

Top
 Profile  
 
 
Posted: Fri May 05, 2006 2:56 am 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 35

Posts: 422

Joined: 23rd Mar 2005

Gallery: 5 images

Ride: EL XR6

Location: Near Perth
WA, Australia

Hey Waggin I'll speak to my old man about the crank and rods when he gets back from Kiwiland, wants to rebuild his ED V8 Futura and I've been telling him to get a Dart block, stroke it and blow it ;)

 

_________________

Image

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:
Sort by  
 Page 2 of 3  [ 31 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

 

 

It is currently Thu Dec 14, 2017 9:54 am All times are UTC + 11 hours

 

 

(c)2014 Total Web Solutions Australia - Australian Web Hosting and Domain Names