Fordmods Logo

Bendix "Advance" or "Ultimate" pads..?? 

 

Page 1 of 1 [ 8 posts ] 

 
 Post subject: Bendix "Advance" or "Ultimate" pads..??
Posted: Fri Dec 01, 2006 4:49 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Posts: 649

Joined: 20th Mar 2005

Gallery: 2 images

What do you guys and girls reckon...?
Go for Bendix Advance or Bendix Ultimate brake pads?
What are the pros and cons of each?

My car is an EB 6 cyl sedan, on stock rotors, King Low springs
and 225 rubber. I dont drive the thing super hard or fast, just
cruisy, and a lot of highway driving.

Cheers.
Top
 Profile  
 
 
Posted: Fri Dec 01, 2006 5:17 pm 
Technical Contributor
Offline
User avatar

Age: 32

Posts: 3097

Joined: 5th Nov 2004

Gallery: 29 images

Ride: VU SS

Location: Ivanhoe
NSW, Australia

I put Bendix Advance all round on my EB with slotted rotors, and I didn't like the feel of them.
One advantage was that they left barely any dust at all.
I could go months and still have clean wheels.

Next time I'm going ultimate.

 

_________________

EF Fairmont now Sold!
Guides: Polishing|Modifications |Manual Conversion

Top
 Profile  
 
 
Posted: Fri Dec 01, 2006 8:01 pm 
Fordmods Addict
Offline

Age: 32

Posts: 2245

Joined: 5th Nov 2004

Ride: BA XR6T

Location: Bayswater
VIC, Australia

i have ultimates on the front of one of my ef's, and they kill the greenstuffs i had on there for feel.

i havent noticed a great deal of brake dust off them either

 

_________________

Image

Top
 Profile  
 
 
Posted: Fri Dec 01, 2006 8:42 pm 
Smokin em up
Offline

Posts: 244

Joined: 29th Oct 2005

Location: Perth
WA, Australia

yeah i prefer ultimates.

I went to the shop to get some replacement pads and asked for ultimates. The sales guy said "nah you don't want ultimates unless your a racer. Go the advance - same feel etc but leaves no dust" Ok i thought and got them. Oh my god they where crap!! Worst pads I have ever put in my car.

Next day got some ultimates and they are just so much better, but the trade off is the amount of brake dust you get... Its massive if your a hard braker!
Top
 Profile  
 
 
Posted: Sat Dec 02, 2006 7:15 am 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Posts: 649

Joined: 20th Mar 2005

Gallery: 2 images

Good descriptions.....Many thanks.
Top
 Profile  
 
 
Posted: Sat Dec 02, 2006 9:51 am 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Posts: 1142

Joined: 17th Sep 2005

Ride: Falcon

Location: Adelaide
SA, Australia

I put XE callipers on the XY and used Bendix Performax with DBA Gold drilled and slotted discs and am quite happy with the combo

vik...the icing on the cake were the braided lines :lol: :lol: :lol:

 

_________________

[b]BANNED[\b]

Top
 Profile  
 
 
Posted: Sat Dec 02, 2006 11:28 am 
Oompa Loompa
Offline

Age: 33

Posts: 43

Joined: 24th Apr 2006

Location: Rockhampton
QLD, Australia

I put ultimates and DBA slotted rotors on the front of my ef at the start of the year. driven about 10 thousand K. pads are about half worn. Cant complain other wise. the pedal feels awesome.
Whenever some one else drives my car that is the first thing they comment on is how well it pulls up.

Cheers Andrew.
Top
 Profile  
 
 
Posted: Sat Dec 02, 2006 2:05 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 34

Posts: 2637

Joined: 5th Nov 2004

Ride: EL TURBO GHIA

Power: 372 rwkw

Location: penrith
NSW, Australia

i had ultilmates with slotted rotors and they wore the rotors out very quick,i had dba slotted rotors and the advance and they were pretty good and a lot less dust

 

_________________

HMMMM BOOST !!!


ED fairmont R.I.P

STREET FORDS FEATURE CAR ISSUE 42

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:
Sort by  
 Page 1 of 1  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

 

 

It is currently Mon Dec 11, 2017 10:53 pm All times are UTC + 11 hours

 

 

(c)2014 Total Web Solutions Australia - Australian Web Hosting and Domain Names