Fordmods Logo

XG UTE - FOR SALE 

 

Page 1 of 41 [ 608 posts ] Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 41  Next

 
 Post subject: XG UTE - FOR SALE
Posted: Tue Jun 29, 2010 4:18 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 27

Posts: 1111

Joined: 26th May 2008

Gallery: 5 images

Ride: EF gli, EF Fairmont, ZH Fairlane

Location: New Norfolk
TAS, Australia

well i sold the TX5 got sick of FWD and wanted a falcon :P so i bought this a 1994 XG ute.

its pretty much stock at the moment apart from mags, tacho in console (previous owner) and a cd player, they also cut the exhaust at the diff.

plans, fit my sports steering wheel thats been sitting in my room for a few years, extractors high flow cat and a sports exhaust, intake, lower it and if found at the right price bigger wheels.

much later, rebuild motor with head work and big cam and manual conversion wich i have nearly everything for just need ECU and gearboot, possibly pedal box.

pics....are taken in my small driveway best i can do at the moment i will get some better ones tho.

Image
Image
Image
Image
Image
Image

 

_________________

Daily: 1994 EF Falcon GLI, few mods with many more planned.

Soon to be daily: 1995 EF Fairmont, mostly stock.

Restoration: 1997 ZH Fairlane 500, 351 auto.

Last edited by XD VAN 82 on Fri Jan 07, 2011 7:34 pm, edited 22 times in total.

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: XG UTE
Posted: Tue Jun 29, 2010 5:28 pm 
Getting Side Ways
Offline

Age: 25

Posts: 624

Joined: 7th Jul 2008

Location: Perth
WA, Australia

looks very tidy.. 1st mod.. throw out that shifter and stick an EL one on.
Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: XG UTE
Posted: Tue Jun 29, 2010 5:44 pm 
Tyre Shredder
Offline

Posts: 376

Joined: 5th Feb 2009

Ride: Ford Falcon XG

Location: Bendigo
VIC, Australia

nice one mate. looks like a good clean base to work with. 2nd mod grab yourself an intake snorkel off an XH, i found the stock one on the XG to be fairly restrictive.you should be able to pick one up for under 30 bucks
Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: XG UTE
Posted: Tue Jun 29, 2010 6:07 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 27

Posts: 1111

Joined: 26th May 2008

Gallery: 5 images

Ride: EF gli, EF Fairmont, ZH Fairlane

Location: New Norfolk
TAS, Australia

BF XR wrote:
looks very tidy.. 1st mod.. throw out that shifter and stick an EL one on.


thanks mate, ill have a think about it as i recon it will be auto for a while.

 

_________________

Daily: 1994 EF Falcon GLI, few mods with many more planned.

Soon to be daily: 1995 EF Fairmont, mostly stock.

Restoration: 1997 ZH Fairlane 500, 351 auto.

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: XG UTE
Posted: Tue Jun 29, 2010 6:09 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 27

Posts: 1111

Joined: 26th May 2008

Gallery: 5 images

Ride: EF gli, EF Fairmont, ZH Fairlane

Location: New Norfolk
TAS, Australia

dahayes wrote:
nice one mate. looks like a good clean base to work with. 2nd mod grab yourself an intake snorkel off an XH, i found the stock one on the XG to be fairly restrictive.you should be able to pick one up for under 30 bucks


thanks mate its not to bad at all, thanks for the tip on the snorkel ill have a look.

 

_________________

Daily: 1994 EF Falcon GLI, few mods with many more planned.

Soon to be daily: 1995 EF Fairmont, mostly stock.

Restoration: 1997 ZH Fairlane 500, 351 auto.

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: XG UTE
Posted: Wed Jun 30, 2010 10:55 am 
Getting Side Ways
Offline

Age: 27

Posts: 971

Joined: 18th Dec 2008

Ride: BA Futura

Location: Hobart
TAS, Australia

I second that this is one tidy ute!

BTW, I've got an EF/EL shifter if you wanted to put one it (I'm not sure if there was one in that pile of bits you gave me, but I've also got one that's still on a box). But personally I would leave the one that you've already got on there, much better feel that the EF style knob IMO.

 

_________________

Image
DCII LTD V8 - leather - low k's
1978 XC '1/2' 500 project 302C
BA Futura wagon
P38 Range Rover HSE

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: XG UTE
Posted: Wed Jun 30, 2010 11:11 am 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 27

Posts: 1111

Joined: 26th May 2008

Gallery: 5 images

Ride: EF gli, EF Fairmont, ZH Fairlane

Location: New Norfolk
TAS, Australia

lukey1990 wrote:
I second that this is one tidy ute!

BTW, I've got an EF/EL shifter if you wanted to put one it (I'm not sure if there was one in that pile of bits you gave me, but I've also got one that's still on a box). But personally I would leave the one that you've already got on there, much better feel that the EF style knob IMO.


cheers, yea i think the eb style has a better feel over the ef el one.

 

_________________

Daily: 1994 EF Falcon GLI, few mods with many more planned.

Soon to be daily: 1995 EF Fairmont, mostly stock.

Restoration: 1997 ZH Fairlane 500, 351 auto.

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: XG UTE
Posted: Wed Jun 30, 2010 11:14 am 
Getting Side Ways
Offline

Age: 27

Posts: 971

Joined: 18th Dec 2008

Ride: BA Futura

Location: Hobart
TAS, Australia

Had a look under the tray floor yet to see if there's anything cool under it?

 

_________________

Image
DCII LTD V8 - leather - low k's
1978 XC '1/2' 500 project 302C
BA Futura wagon
P38 Range Rover HSE

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: XG UTE
Posted: Wed Jun 30, 2010 11:24 am 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 27

Posts: 1111

Joined: 26th May 2008

Gallery: 5 images

Ride: EF gli, EF Fairmont, ZH Fairlane

Location: New Norfolk
TAS, Australia

lukey1990 wrote:
Had a look under the tray floor yet to see if there's anything cool under it?


nah i should tho i can here something rattling in the back. Hopefully its a big tin box full of money :P

 

_________________

Daily: 1994 EF Falcon GLI, few mods with many more planned.

Soon to be daily: 1995 EF Fairmont, mostly stock.

Restoration: 1997 ZH Fairlane 500, 351 auto.

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: XG UTE
Posted: Wed Jun 30, 2010 11:33 am 
Getting Side Ways
Offline

Age: 27

Posts: 971

Joined: 18th Dec 2008

Ride: BA Futura

Location: Hobart
TAS, Australia

That would be good :D

Or maybe it's rotting bones from bits of meat that he forgot about? :lol:

 

_________________

Image
DCII LTD V8 - leather - low k's
1978 XC '1/2' 500 project 302C
BA Futura wagon
P38 Range Rover HSE

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: XG UTE
Posted: Wed Jun 30, 2010 11:34 am 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 27

Posts: 1111

Joined: 26th May 2008

Gallery: 5 images

Ride: EF gli, EF Fairmont, ZH Fairlane

Location: New Norfolk
TAS, Australia

lukey1990 wrote:
That would be good :D

Or maybe it's rotting bones from bits of meat that he forgot about? :lol:


never know never trust someone who carts meat around in the back of a ute :P

 

_________________

Daily: 1994 EF Falcon GLI, few mods with many more planned.

Soon to be daily: 1995 EF Fairmont, mostly stock.

Restoration: 1997 ZH Fairlane 500, 351 auto.

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: XG UTE
Posted: Wed Jun 30, 2010 12:00 pm 
Getting Side Ways
Offline

Age: 27

Posts: 971

Joined: 18th Dec 2008

Ride: BA Futura

Location: Hobart
TAS, Australia

That sounds really illegal lol. Carting large amounts of flesh around the place haha..

 

_________________

Image
DCII LTD V8 - leather - low k's
1978 XC '1/2' 500 project 302C
BA Futura wagon
P38 Range Rover HSE

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: XG UTE
Posted: Wed Jun 30, 2010 12:07 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 27

Posts: 1111

Joined: 26th May 2008

Gallery: 5 images

Ride: EF gli, EF Fairmont, ZH Fairlane

Location: New Norfolk
TAS, Australia

lukey1990 wrote:
That sounds really illegal lol. Carting large amounts of flesh around the place haha..


yea it does sound dodgy as theres no sign that theres been any company logos on it....maybe he pulled over at night cut up someones cow in there paddock chucked the meat in the ute drove off and left the bones lol

 

_________________

Daily: 1994 EF Falcon GLI, few mods with many more planned.

Soon to be daily: 1995 EF Fairmont, mostly stock.

Restoration: 1997 ZH Fairlane 500, 351 auto.

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: XG UTE
Posted: Wed Jun 30, 2010 12:10 pm 
Getting Side Ways
Offline

Age: 27

Posts: 971

Joined: 18th Dec 2008

Ride: BA Futura

Location: Hobart
TAS, Australia

Yeah but who doesn't do that kind of s**t? When you're running a bit short for a barbie you just go and hack up some live stock :lol:

 

_________________

Image
DCII LTD V8 - leather - low k's
1978 XC '1/2' 500 project 302C
BA Futura wagon
P38 Range Rover HSE

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: XG UTE
Posted: Wed Jun 30, 2010 2:04 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 27

Posts: 1111

Joined: 26th May 2008

Gallery: 5 images

Ride: EF gli, EF Fairmont, ZH Fairlane

Location: New Norfolk
TAS, Australia

lukey1990 wrote:
Yeah but who doesn't do that kind of s**t? When you're running a bit short for a barbie you just go and hack up some live stock :lol:


its the way of life, theres actually something weird in my driveway at first i thought a dog had dropped a s**t in the driveway but it appears to look like well im not to sure, sorta looks like guts i guess maybe some left overs that fell out of the ute :P

anyway this is a car forum not what was found in my driveway :P today i was going to clean up the rims and do some bits under the bonnet but i have to go to kingston shortly so ill leave it for tomorrow when ill be home all day. good thing is i get to drive mums corolla as i dunno how the poor old ute will go up the outlet.

 

_________________

Daily: 1994 EF Falcon GLI, few mods with many more planned.

Soon to be daily: 1995 EF Fairmont, mostly stock.

Restoration: 1997 ZH Fairlane 500, 351 auto.

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:
Sort by  
 Page 1 of 41  [ 608 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 41  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

 

 

It is currently Tue Dec 12, 2017 1:33 pm All times are UTC + 11 hours

 

 

(c)2014 Total Web Solutions Australia - Australian Web Hosting and Domain Names