Fordmods Logo

BEST WAY TO FIT AIR POD IN THE AIR BOX? 

 

Page 1 of 1 [ 10 posts ] 

 
 Post subject: BEST WAY TO FIT AIR POD IN THE AIR BOX?
Posted: Sat Jul 07, 2007 12:36 am 
Stock as a Rock
Offline
User avatar

Posts: 127

Joined: 1st Jan 2007

Location: melbourne
VIC, Australia

hey everone, ive read alot about panel vs pod and whats better. i got a pod filter and just wanna fit it in the air box but whats the best way and pic if possible....thanks
Top
 Profile  
 
 
Posted: Sat Jul 07, 2007 1:08 am 
Stock as a Rock
Offline
User avatar

Posts: 127

Joined: 1st Jan 2007

Location: melbourne
VIC, Australia

its ok found the exact doc i wanted lol sorry
Top
 Profile  
 
 
Posted: Sat Jul 07, 2007 4:29 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 32

Posts: 3687

Joined: 4th Mar 2005

Gallery: 23 images

Ride: XR6 Turbo

Location: Taree
NSW, Australia

http://www.fordmods.com/forums/documents.php?doc=84 is that the one

 

_________________

SS Inductions CAI, K&N Filters, M-spec FMC, Turbosmart BOV, 8psi capa tune, X-force cat.

Mods going on: Nizpro springs, bosch 040 pump + Walbro gss341, 600cc injectors, PWR transcooler, 20% Underdrives, 15psi Actuator, Kingspring SSL's, 15psi tune.....More coming

Top
 Profile  
 
 
Posted: Sun Jul 08, 2007 11:08 am 
Stock as a Rock
Offline
User avatar

Posts: 127

Joined: 1st Jan 2007

Location: melbourne
VIC, Australia

yeh thats the one, i'm just gonna use piping 3" thats it
Top
 Profile  
 
 
Posted: Sun Jul 08, 2007 12:08 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Posts: 887

Joined: 8th Aug 2006

Ride: Falcon

Location: Central Highlands
QLD, Australia

You will starve a pod filter of air, that flows more than 520CFM by putting it into the standard ford airbox. It will basically perform worse than a K&N panel filter..

cheers....

 

_________________

97 EL Fairmont 4l OHC .Silver.
Exhaust: Pacemaker's, 2.5" exhaust and Hiflow cat
Intake: FRAM AIRHOG , EL GT snorkel
XR6 300kpa fuel reg Stg 2 Auto Shift Kit.6DJA ECU
PM in Qld looking too buy Toyota 4*4 SR5 Dualcab Hilux 91-97 with 2.8l diesel engine/5spd manual

Top
 Profile  
 
 
Posted: Sun Jul 08, 2007 10:00 pm 
Stock as a Rock
Offline
User avatar

Posts: 127

Joined: 1st Jan 2007

Location: melbourne
VIC, Australia

ok, didn't use the air filter idea (was a s**t cheap one had lying around), was gonna get a K&N panel but instead got a FRAM airhog panel for $60. there exactly the same. Gotta say better throttle response and if u don't wanna spend over $100 for a K&N, go a FRAM.

Cheers
Top
 Profile  
 
 
Posted: Sun Jul 08, 2007 10:20 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 36

Posts: 673

Joined: 29th Jan 2006

Gallery: 8 images

Ride: BA XR6 Turbo

Location: Canberra
ACT, Australia

Interesting, seen them at SuperCheap but never heard anything about them. Oiled cotton with guaze?

 

_________________

I like boost
http://www.venomexhaustworks.com.au

Top
 Profile  
 
 
Posted: Sun Jul 08, 2007 10:27 pm 
Stock as a Rock
Offline
User avatar

Posts: 127

Joined: 1st Jan 2007

Location: melbourne
VIC, Australia

they are made exactly the same as the K&N oiled n all. very happy with response and price. just waiting to get bigger snorkel.
Top
 Profile  
 
 
Posted: Mon Jul 09, 2007 12:17 pm 
Getting Side Ways
Offline

Age: 29

Posts: 567

Joined: 2nd Jul 2007

Gallery: 1 images

Ride: 5spd EF

one thing i learned about pods, especially the cheap ones is the glue they use and how the cheap brands let it run down from the seals clogging up most of the pod...

Check it out for yourselves, You get what you pay for.
Top
 Profile  
 
 
Posted: Mon Jul 09, 2007 7:40 pm 
Fordmods Junkie
Offline
User avatar

Age: 31

Posts: 1175

Joined: 23rd Mar 2005

Gallery: 6 images

Ride: 1994 ED Fairmont

Location: Brisbane
QLD, Australia

Ive had the same cheap a** pod for about 2 years lol its fine. its probably about 50-60,000km old lol time for a replacement.

 

_________________

1994 ED Fairmont Champaign Gold - AU Series II Intech 4.0L - EL EFI - Thermo Fans - 4.11 LSD - Pacemaker 4480 Into Custom 3" Exhaust - Shift Kit
In Progress: EL 4 Speed Auto- 3000 STALL - To be fitted
EF Tickford Race Spec Head Port- In the shop
Custom SureCam - Chiptorque

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:
Sort by  
 Page 1 of 1  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

 

 

It is currently Sun Dec 17, 2017 7:25 pm All times are UTC + 11 hours

 

 

(c)2014 Total Web Solutions Australia - Australian Web Hosting and Domain Names