Fordmods Logo

I wanna rip my alarm out!! 

 

Page 1 of 1 [ 8 posts ] 

 
 Post subject: I wanna rip my alarm out!!
Posted: Fri Feb 18, 2005 1:06 pm 
Technical Contributor
Offline
User avatar

Posts: 2799

Joined: 6th Nov 2004

Gallery: 7 images

Ride: Falcon

Location: Sydney
NSW, Australia

Hey,
just wondering what I have to do to ge the alarm out.. I can rip it out, but what will happen with the wires, also how do I know it'll start as it has an immobiliser? any advice?


Cheers

 

_________________

;++JustForDimSim++;

Cheap, fast and reliable.. choose 2.

Top
 Profile  
 
 
Posted: Fri Feb 18, 2005 2:36 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 46

Posts: 1040

Joined: 5th Nov 2004

Gallery: 5 images

Ride: EA Fairmont Ghia

Location: Melbourne
VIC, Australia

Technically you can rip it out, but normally the imobilser part is a wire cut in 2 and real across it, you need to find this point or points and join the wire back together.

all in all a pretty easy job, just pending on the intsall can be a long pain in the a** job.

 

_________________

Full working BA Shifter now upgraded to BF Shifter.
BA headlight inserts in my EA headlights.

Top
 Profile  
 
 
Posted: Fri Feb 18, 2005 2:55 pm 
Getting Side Ways
Offline

Age: 31

Posts: 1372

Joined: 7th Nov 2004

Ride: Lancer Coupe

Location: Southeastern suburbs, Melbourne
VIC, Australia

why do you want to take your alarm out
Top
 Profile  
 
 
Posted: Fri Feb 18, 2005 3:27 pm 
Getting Side Ways
Offline

Posts: 3516

Joined: 8th Nov 2004

[self-deleted]

Last edited by blackjack_original on Fri Jun 06, 2014 2:05 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 
Posted: Fri Feb 18, 2005 3:36 pm 
Getting Side Ways
Offline

Age: 31

Posts: 1372

Joined: 7th Nov 2004

Ride: Lancer Coupe

Location: Southeastern suburbs, Melbourne
VIC, Australia

i dont think it would be worth postage to send it from sydney to adelaide.

Ours stopped working about 8 years ago so just turned it off by the main control box thing under the bonnet.
Top
 Profile  
 
 
Posted: Fri Feb 18, 2005 9:01 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 31

Posts: 1085

Joined: 6th Nov 2004

Ride: BF XR Turbo

Location: Castle Hill
NSW, Australia

he wants it out becoause he previous owner ran the cabling through the clutch cable hole... the car now being a manual that hole becomes kind of needed lol... so he wants to remove it to safe the effort of rejoining everything (cough *lazy bastard* cough)

 

_________________

BF XR6T 6spd Auto. 60lb injectors, Hybrid Cooler, Custom Piping, Custom Surge Tank, Actuator.

12.3 @ 114

Top
 Profile  
 
 
Posted: Sat Feb 19, 2005 8:10 am 
Getting Side Ways
Offline

Age: 31

Posts: 1372

Joined: 7th Nov 2004

Ride: Lancer Coupe

Location: Southeastern suburbs, Melbourne
VIC, Australia

oh okay then.

I say dont go for the conservative removal process.
Any alarm cable = Pull and rip out.
Top
 Profile  
 
 
Posted: Sun Feb 20, 2005 12:29 am 
Technical Contributor
Offline
User avatar

Posts: 2799

Joined: 6th Nov 2004

Gallery: 7 images

Ride: Falcon

Location: Sydney
NSW, Australia

lol, the reason is true that MitchG911 stated... also cos it was playing up, and I wanna install a new one.. I found the ignition wires, and joined together and wallah... then I ripped the rest out... still gotta take all the connectors and s**t out.. but yeah.. no alarm for me.. now just need a new one....


Cheers

PS - THanks for the input!

 

_________________

;++JustForDimSim++;

Cheap, fast and reliable.. choose 2.

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:
Sort by  
 Page 1 of 1  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

 

 

It is currently Sun Dec 17, 2017 4:24 am All times are UTC + 11 hours

 

 

(c)2014 Total Web Solutions Australia - Australian Web Hosting and Domain Names