Fordmods Logo

why is my ef i6 faster than an el xr8 

 

Page 1 of 3 [ 41 posts ] Go to page 1, 2, 3  Next

 
 Post subject: why is my ef i6 faster than an el xr8
Posted: Wed Dec 08, 2004 9:02 pm 
Fordmods Newbie
Offline

Age: 34

Posts: 11

Joined: 9th Nov 2004

Location: Brisbane
QLD, Australia

i have an ef futura inline 6 and the only mods i have are extractors and a 2.5 inch exhaust. i found this awesome looking el xr8 and it had the best custom sound system, anyways this guy has a 3 inch exhaust and extractors, i took it for a drive and gave it a kick in the guts on a straight piece of road and i swear my futura would leave it for dead to at least 100km/h. i did notice though the extractors only have 1 inch pipes coming out and my extractors are 1.5 inch in diameter. would this be chokin his car or what coz i thought seeing though his car has more power and torque and is only like 50kg heavier. either that or my car is a freak car, i dont know all my mates are holden fags so i cant compare it to another ef futura. its and awesome car tho, low kays sounds real tough but just no balls 0-100, i have no doubt its top end would be better than mine but yeah, around the city off the line acceleration is better for me. if i get it my ef will be the supercharger fund hahaha then ill be havin no worries there. but if anyone knows why this the case let us know ok.
Top
 Profile  
 
 
Posted: Wed Dec 08, 2004 9:18 pm 
Getting Side Ways
Offline

Posts: 617

Joined: 11th Nov 2004

Gallery: 5 images

Ride: AU III XR8 347ci

Location: Canberra
ACT, Australia

I have no idea..

But my elxr8 when compared to my mates elxr6 is identical in first gear (both manual), but once i hit second gear, i start to leave him..

His mods (EL XR6):
Extractors, 2.5in exhaust, hi-flo cat, ported & polished head.

My mods (EL XR8):
Pacemaker tri-y's, 3in exhaust, hi-flo cats, ss induction, bmc filter.
Top
 Profile  
 
 
Posted: Wed Dec 08, 2004 9:44 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 32

Posts: 2976

Joined: 5th Nov 2004

Ride: BF Typhoon

Location: Melbourne
VIC, Australia

I find 1st gear ordinary actually, i mean the torque is awesome but its not the type of power that will push you faster, once i hit 2nd gear tho im moving well n truely, plus there is a big kick in the back in the 1st to 2nd gear change which in itself adds about 10km/hr to the speedo instantly abover the normal acceleration, loverly! :P

 

_________________

BF Typhoon, Dejavu - 6sp Auto, Leather, Sunroof, 19"s, Electric Pedals, Tint, FPV Sports Wheel, FPV Mats.

Top
 Profile  
 
 
Posted: Wed Dec 08, 2004 10:00 pm 
Getting Side Ways
Offline

Posts: 617

Joined: 11th Nov 2004

Gallery: 5 images

Ride: AU III XR8 347ci

Location: Canberra
ACT, Australia

Daniel wrote:
I find 1st gear ordinary actually, i mean the torque is awesome but its not the type of power that will push you faster, once i hit 2nd gear tho im moving well n truely, plus there is a big kick in the back in the 1st to 2nd gear change which in itself adds about 10km/hr to the speedo instantly abover the normal acceleration, loverly! :P


Couldnt have put it better myself!
Top
 Profile  
 
 
Posted: Wed Dec 08, 2004 10:02 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 31

Posts: 11103

Joined: 15th Nov 2004

Ride: AU III XR8 Pursuit 250 ute

Location: Hobart
TAS, Australia

Why not just have a run against it and see if your car's really quicker?

 

_________________

Heaps of performance EF/L parts for sale, including supercharged VCT motor!

2002 Ford AU Series III Falcon XR8 Pursuit 250 ute - 5.6L of V8 Windsor!

Top
 Profile  
 
 
Posted: Wed Dec 08, 2004 10:50 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 31

Posts: 2450

Joined: 5th Nov 2004

Gallery: 1 images

Ride: NL V8 Fairlane

Location: Sydney
NSW, Australia

That said, the XR8s are nothing special.

 

_________________

There are 10 types of people in this world.
Those who know binary and those who don't.

Top
 Profile  
 
 
Posted: Wed Dec 08, 2004 10:53 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 32

Posts: 2976

Joined: 5th Nov 2004

Ride: BF Typhoon

Location: Melbourne
VIC, Australia

Well if your gonna be like that drone, nothing ea-el was special.. LOL :lol:

 

_________________

BF Typhoon, Dejavu - 6sp Auto, Leather, Sunroof, 19"s, Electric Pedals, Tint, FPV Sports Wheel, FPV Mats.

Top
 Profile  
 
 
Posted: Wed Dec 08, 2004 10:55 pm 
Getting Side Ways
Offline

Posts: 617

Joined: 11th Nov 2004

Gallery: 5 images

Ride: AU III XR8 347ci

Location: Canberra
ACT, Australia

One Drone wrote:
That said, the XR8s are nothing special.


Not in stock form anyway..
But nothing tops the sound! :twisted:
Top
 Profile  
 
 
Posted: Wed Dec 08, 2004 11:31 pm 
Getting Side Ways
Offline

Age: 36

Posts: 7287

Joined: 5th Nov 2004

Gallery: 12 images

Ride: 1994 ED XR8 Sprint

Location: Somewhere in
QLD, Australia

Daniel wrote:
Well if your gonna be like that drone, nothing ea-el was special.. LOL :lol:
what about the LWB's? or are ya just being a snob?

 

_________________

Banned

Top
 Profile  
 
 
Posted: Wed Dec 08, 2004 11:44 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 32

Posts: 2976

Joined: 5th Nov 2004

Ride: BF Typhoon

Location: Melbourne
VIC, Australia

Interceptor wrote:
Daniel wrote:
Well if your gonna be like that drone, nothing ea-el was special.. LOL :lol:
what about the LWB's? or are ya just being a snob?

Its nothing to sneeze at, but imho a supercharger might finish it off nicely lol!

200kw fairlane isnt much when late model v8s come with 220-300 std in domestic cars, then the euros do better again.

I guess im being a snob as youd put it lol! :wink:

 

_________________

BF Typhoon, Dejavu - 6sp Auto, Leather, Sunroof, 19"s, Electric Pedals, Tint, FPV Sports Wheel, FPV Mats.

Top
 Profile  
 
 
Posted: Thu Dec 09, 2004 8:18 am 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 36

Posts: 8655

Joined: 5th Nov 2004

Gallery: 37 images

Ride: V8 EF Futura

Location: Adelaide CBD
SA, Australia

Dont have much of a problem with the I6s. Geez, i dont even have an XR8 :wink:

 

_________________

I promise..... I will never die.

Fordmods Administration Group MINOR PUNKED

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: ef 6 vs el xr8
Posted: Thu Dec 09, 2004 10:25 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 38

Posts: 1938

Joined: 10th Nov 2004

Gallery: 31 images

Ride: G6E TURBO

Location: THE DRUITT
NSW, Australia

the gear box is heavier but go top end he will chop you at 160km if you have the balls to drive that fast try to go to a drag strip as I try not to endorse top end street racing as the poor porche at bathurst f**k up coming off a bridge at high speed

 

_________________

MEMBER 1390

Top
 Profile  
 
 
Posted: Thu Dec 09, 2004 10:33 pm 
Getting Side Ways
Offline

Age: 34

Posts: 419

Joined: 6th Nov 2004

Location: canberra
ACT, Australia

well isnt there there a one or two kw difference between the two motors and not much more torque with the v8, thats why in first they would be the same i take it
Top
 Profile  
 
 
Posted: Thu Dec 09, 2004 10:53 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 32

Posts: 2976

Joined: 5th Nov 2004

Ride: BF Typhoon

Location: Melbourne
VIC, Australia

Well, el xr8 had 175 or 185 kw didnt it?
fbt has 195, a lil bit more than the 6 but not tones aye. :oops:

 

_________________

BF Typhoon, Dejavu - 6sp Auto, Leather, Sunroof, 19"s, Electric Pedals, Tint, FPV Sports Wheel, FPV Mats.

Top
 Profile  
 
 
Posted: Fri Dec 10, 2004 9:31 pm 
Smokin em up
Offline
User avatar

Age: 48

Posts: 248

Joined: 5th Nov 2004

Gallery: 5 images

Ride: FG XR6T

Location: Sydney
NSW, Australia

Bassfreak55 wrote:
One Drone wrote:
That said, the XR8s are nothing special.


Not in stock form anyway..
But nothing tops the sound! :twisted:

Amen to that!

 

_________________

EL2 XR8 Auto 13.64 @ 100.76 MPH with a 2.05 60ft. Now sold!

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:
Sort by  
 Page 1 of 3  [ 41 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

 

 

It is currently Tue Dec 19, 2017 3:53 am All times are UTC + 11 hours

 

 

(c)2014 Total Web Solutions Australia - Australian Web Hosting and Domain Names