Fordmods Logo

Big Red's EL Ghia - BF DOHC 208rwkw 13.75@102.7MPH 

 

Page 7 of 8 [ 114 posts ] Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Next

 
 Post subject: Re: Big Red's EL Ghia - Now going DOHC another one....lol
Posted: Mon Jun 30, 2014 1:11 am 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 31

Posts: 993

Joined: 26th Sep 2007

Gallery: 4 images

Ride: EL Fairmont Ghia

Location: Brisbane
QLD, Australia

Im running a BA pcm from a non abs ute so i can use my gearbox speed sensor. That way I just needed PATS turned off, mil light off and auto disabled with VCM suite which only cost $150

 

_________________

ED Fairmont Barra 190rwkw 4.10 Gears 3500 Stall 1/4 to come

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Big Red's EL Ghia - Now going DOHC another one....lol
Posted: Mon Jun 30, 2014 9:05 am 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 51

Posts: 433

Joined: 18th Jul 2009

Ride: NL FAIRLANE BA TURBO POWERED

Location: ballarat
VIC, Australia

Hi

So you were one of the originals well done. I had to cut the rib on the bonnet I was thinking about slotting engine mounts but then sump would have been close to crossmember. One question for you do you think you will be able to get climate control working.

Cheers

Steve
Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Big Red's EL Ghia - Now going DOHC another one....lol
Posted: Mon Jun 30, 2014 10:27 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 31

Posts: 993

Joined: 26th Sep 2007

Gallery: 4 images

Ride: EL Fairmont Ghia

Location: Brisbane
QLD, Australia

Hey yeah wasn't very common when i did mine :-)

Think I will just do the bonnet ribs as well. Not like that would even be defected. Also could drop the kframe but doesn't seem ideal too me. Ummm aircon honestly wasn't planning on bothering was gonna rip it out lol but i am thinking of leaving the ef ecu in place that way i can keep the factory dash temp guage and the el tacho feeds off the ecu as well. Im not sure if it will work but if i feed the ef ecu a crank signal from the bf sensor it should give me a tacho but if not ill get an autometer 9117.
(I converted my el to ef coil pack ignition)

I think the aircon is workable though..

Did you manage to get cruise control working? That's one thing I want to do.

Thanks again!





fezlane wrote:
Hi

So you were one of the originals well done. I had to cut the rib on the bonnet I was thinking about slotting engine mounts but then sump would have been close to crossmember. One question for you do you think you will be able to get climate control working.

Cheers

Steve

 

_________________

ED Fairmont Barra 190rwkw 4.10 Gears 3500 Stall 1/4 to come

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Big Red's EL Ghia - Now going DOHC another one....lol
Posted: Tue Jul 01, 2014 8:10 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 51

Posts: 433

Joined: 18th Jul 2009

Ride: NL FAIRLANE BA TURBO POWERED

Location: ballarat
VIC, Australia

Thought you would need air con in bris vegas. Cruise did work until one of the switches broke so have not been using it. Will fix one day though.

Cheers

Steve
Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Big Red's EL Ghia - Now going DOHC another one....lol
Posted: Thu Jul 03, 2014 11:56 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 31

Posts: 993

Joined: 26th Sep 2007

Gallery: 4 images

Ride: EL Fairmont Ghia

Location: Brisbane
QLD, Australia

My el is my work car and weekender for everything else we use the wifes territory so that has the aircon :-P

How did you wire up the cruise control?

 

_________________

ED Fairmont Barra 190rwkw 4.10 Gears 3500 Stall 1/4 to come

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Big Red's EL Ghia - Now going DOHC another one....lol
Posted: Sun Jul 06, 2014 9:23 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 51

Posts: 433

Joined: 18th Jul 2009

Ride: NL FAIRLANE BA TURBO POWERED

Location: ballarat
VIC, Australia

In regards to the cruise I will have to find my notes but you have to match up the resistor values from the ba units. Will have to have a rummage around will get back to you.
Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Big Red's EL Ghia - Now going DOHC another one....lol
Posted: Tue Jul 15, 2014 9:14 am 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 31

Posts: 993

Joined: 26th Sep 2007

Gallery: 4 images

Ride: EL Fairmont Ghia

Location: Brisbane
QLD, Australia

Thanks for that fezlane!

Here is a pic of the motor in its new home. Doesn't run yet sadly i didnt do the pats disable correctly but it should be running today. Does look good in there though!!

Image

 

_________________

ED Fairmont Barra 190rwkw 4.10 Gears 3500 Stall 1/4 to come

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Big Red's EL Ghia - Now going DOHC another one....lol
Posted: Tue Jul 15, 2014 9:31 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 31

Posts: 993

Joined: 26th Sep 2007

Gallery: 4 images

Ride: EL Fairmont Ghia

Location: Brisbane
QLD, Australia

Runs now!! Awesomely quiet motor not an engine noise too be heard at all!!!

 

_________________

ED Fairmont Barra 190rwkw 4.10 Gears 3500 Stall 1/4 to come

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Big Red's EL Ghia - Now going DOHC another one....lol
Posted: Wed Jul 16, 2014 4:26 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 23

Posts: 461

Joined: 31st Mar 2013

Ride: 96 EL XR6

Location: Hervey Bay
QLD, Australia

edfairmont4.0 wrote:
Runs now!! Awesomely quiet motor not an engine noise too be heard at all!!!


awesome mate! well done!

it does look great in there, id love to try this myself one day when funds allow,
are you running the BA ecu purely for the engine only? el ecu runs the dash etc?

keep up the great work!

Cheers,
Tait

 

_________________

EL XR6, T5 Speed - Full Factory Fitted Tickford Body Kit, AU Engine, Billet Camtech 845 Cam, J3 Chip, MLS Gasket, Intake, Extractors, High flow cat, 2 1/2in exhaust, K&N Air Filter, 3.45 LSD, - My Pride and Joy

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Big Red's EL Ghia - Now going DOHC another one....lol
Posted: Thu Jul 17, 2014 10:17 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 51

Posts: 433

Joined: 18th Jul 2009

Ride: NL FAIRLANE BA TURBO POWERED

Location: ballarat
VIC, Australia

Well done good to see its running. I will have a look for cruise notes on the weekend I know they are in the shed somewhere. One thing I do remember iis I had to use an Au clockspring as these are a 4 wire something to do with earths from memeory had to change the plug that goes to airbag will let you know.

Cheers

Steve
Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Big Red's EL Ghia - Now going DOHC another one....lol
Posted: Fri Jul 18, 2014 2:56 am 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 31

Posts: 993

Joined: 26th Sep 2007

Gallery: 4 images

Ride: EL Fairmont Ghia

Location: Brisbane
QLD, Australia

Thanks heaps man! Yeah BA ECU is doing only the motor nothing else. EF ECU remains as the temp is sent via data bus to the cluster so needed to keep ECU. Also kept EF ECU so I could piggy back the Crank angle sensor so the tacho still works. Worked a treat saved me buying an autometer 9117

If your good at wiring its not too hard a conversion id set aside about $1500-2000 I did mine for $1600 tuned but got some really cheap prices. (Includes FG manifold, Under drives, Extractors etc)
Also set aside about 1 week for the job to do it nicely and thorough.

Falcon96XR6 wrote:
edfairmont4.0 wrote:
Runs now!! Awesomely quiet motor not an engine noise too be heard at all!!!


awesome mate! well done!

it does look great in there, id love to try this myself one day when funds allow,
are you running the BA ecu purely for the engine only? el ecu runs the dash etc?

keep up the great work!

Cheers,
Tait

 

_________________

ED Fairmont Barra 190rwkw 4.10 Gears 3500 Stall 1/4 to come

Last edited by edfairmont4.0 on Sun Sep 28, 2014 8:08 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Big Red's EL Ghia - Now going DOHC another one....lol
Posted: Fri Jul 18, 2014 2:58 am 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 31

Posts: 993

Joined: 26th Sep 2007

Gallery: 4 images

Ride: EL Fairmont Ghia

Location: Brisbane
QLD, Australia

Thanks for that fezlane yeah I read somewhere about the AU clock spring as the BA PCM needs a dedicated wire for signal return.

fezlane wrote:
Well done good to see its running. I will have a look for cruise notes on the weekend I know they are in the shed somewhere. One thing I do remember iis I had to use an Au clockspring as these are a 4 wire something to do with earths from memeory had to change the plug that goes to airbag will let you know.

Cheers

Steve

 

_________________

ED Fairmont Barra 190rwkw 4.10 Gears 3500 Stall 1/4 to come

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Big Red's EL Ghia - Now going DOHC another one....lol
Posted: Fri Jul 18, 2014 3:00 am 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 31

Posts: 993

Joined: 26th Sep 2007

Gallery: 4 images

Ride: EL Fairmont Ghia

Location: Brisbane
QLD, Australia

Well It's pretty much complete now! Just need to have the exhaust welded up tomorrow morning to match the new extractors and get it tuned but she's done! Also my bonnet closed without needed modification! wtf! Bonus!

How she looks now...

Image

 

_________________

ED Fairmont Barra 190rwkw 4.10 Gears 3500 Stall 1/4 to come

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Big Red's EL Ghia - BF DOHC 208rwkw
Posted: Tue Jul 22, 2014 4:16 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 31

Posts: 993

Joined: 26th Sep 2007

Gallery: 4 images

Ride: EL Fairmont Ghia

Location: Brisbane
QLD, Australia

Just picked this up from the dyno. Im very pleased!!!!
Image

 

_________________

ED Fairmont Barra 190rwkw 4.10 Gears 3500 Stall 1/4 to come

Top
 Profile  
 
 
 Post subject: Re: Big Red's EL Ghia - BF DOHC 208rwkw
Posted: Tue Jul 22, 2014 5:21 pm 
Getting Side Ways
Offline
User avatar

Age: 102

Posts: 466

Joined: 22nd Jun 2011

Ride: '97 EL Fairmont Ghia

Location: Perth
WA, Australia

Is that unopened? That's awesome!

 

_________________

EL Ghia

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:
Sort by  
 Page 7 of 8  [ 114 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Next

Who is online

Users browsing this forum: snap0964 and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

 

 

It is currently Fri Dec 15, 2017 12:11 am All times are UTC + 11 hours

 

 

(c)2014 Total Web Solutions Australia - Australian Web Hosting and Domain Names